Har bedriften din en mobilstrategi?

Få kontroll på lisenser, enheter og kostnader i én portal. Origo Business Cloud gir frihet og rettferdighet for den ansatte og sparer bedriften for unødig tidsbruk.

Få en demo
Origo Logo

Origo Business Cloud består av tre moduler og tre opsjoner.

Velg én eller flere moduler etter bedriftens behov:

ikon kostnadskontroll

01. KostnadsKontroll

Oversikt og fordeling av kostnader.

KostnadsKontroll gir en oversikt over alle bedriftens abonnementer, enheter og tilleggstjenester. Den ivaretar bedriftens behov for kostnadskontroll og forutsigbarhet, samtidig som den ansatte får full frihet og fleksibilitet til å bruke mobilen slik den vil.

 

  • Deler mobilfakturaen mellom bedrift og den ansatte basert på forhåndsdefinerte policyer
  • Skattereglene for naturalytelser følges automatisk
ikon lisens

02. DineLisenser

Enkelt å administrere, enkelt å bytte.

DineLisenser gir de ansatte full frihet til å administrere sitt mobilabonnement. Det gjør det enkelt for bedriften å bytte mobiloperatør uten å miste fordelene Origo Business Cloud tilbyr, uten store innvirkninger på bedriften.

 

  • Administrere alle bedriftens mobilabonnement i en felles portal
  • Operatøruavhengig – Enkelt å bytte mobiloperatør
ikon enhetskontroll

03. EnhetsSyklus

Administrering av alle enheter i fra A–Å.

EnhetsSyklus er tjenesten som hjelper kunden til å praktisk håndtere enhetene til alle ansatte. Det dekker hele syklusen fra en ansatt startet i en bedriten til han/hun slutter. Det inkluderer alt fra retningslinjer ved kjøp av nye enheter til reparasjon, innlevering eller utkjøp.

 

  • Nettbutikk – ved kjøp av ny eller oppgraderer til siste modell av enheter
  • Grønn profil ved returnering av gamle enheter

Opsjon til KostnadsKontroll

UtvidetKonteringsfil automatiserer bedriftens administrative oppgaver og økonomistyring. Opsjonen lar bedriften bestemme hvilke mobilfakturaer som skal fordeles på de ulike koststeder/ avdelinger automatisk.

Opsjon til DineLisenser

OperatørTilgang effektiviserer prosessen med å administrere de ansattes mobilabonnement for bedriften. Løsningen baserer seg på at bedriften får en API-tilknytning til sin mobiloperatør.

Opsjon til EnhetsSyklus

EnhetsPolicy bestemmer retningslinjer for kjøp av enheter i bedriften. Opsjonen opprettholder retningslinjene uten behov for manuell oppfølging. Det reduserer kostnader i forbindelse med kjøp av mobiltelefoner til sine ansatte.

Fordeler ved Origo Business Cloud

Bedrift

  • Reduserer kompleksitet, tid og kostnader med en felles skybasert portal for både bedrift og ansatte.
  • Gir mulighet til å sikrer felles retningslinjer for alle ansatte. Policyen sorterer hva som skal betales av bedriften og hva som betales av den ansatte – helt automatisk.
  • Gir fleksibilitet til å kunne tilby alle ansatte et mobilabonnement og den mobile enheten de ønsker i jobb og fritid – i grønn profil.
  • Gir en besparelse i bruk av interne ressurser knyttet til spørsmål og oppgaver i fra ansatte. En selvbetjeningsportal slik at ansatte fikser alt selv.

Ansatte

  • Får full frihet og fleksibilitet til å bruke mobilabonnementet slik de vil med god samvittighet.

  • Privatbruk trekkes automatisk fra den ansattes lønn.

  • Administrerer enheten selv ved f. eks. kjøp, reparasjoner og innlevering.

  • Sparer tid og trenger ikke involvere andre kolleger ved å håndtere arbeidsverktøy.