Spar penger med riktig policy

Hvem skal dekke kostnadene som påløper når ansatte bruker mobildata utover avtalt datapakke? Eller når de ansatte betaler for varer og tjenester via mobilregningen? Svaret er kanskje innlysende, men uten riktig mobil policy på plass er det mange virksomheter som blir sittende med regningen.

I et samfunn der stadig flere benytter seg av mobilen til surfing og shopping, er det det viktigere enn noen gang å ha klare retningslinjer for mobilbruk slik at bedriften ikke går på store kostnadssmell.

Overforbruk av data
Mange ansatte bruker data utover det bedriften har sagt at de skal dekke, men hvordan fanger man opp hvis en ansatt går over den magiske grensen? Selv blant våre kunder er det mange som ikke har en policy på hvem som dekker overforbruk av data. Dermed trekkes ikke overforbruket automatisk av lønn og bedriften blir sittende med regningen.

Det å sette opp riktig policy for hvem som skal dekke overforbruk av mobildata er både enkelt og lurt. Med policyen på plass, kan den ansatte også enkelt bestille ekstra datapakke og betale for den over lønn. 

Nummeropplysningen 1881
Vi ser også at bedriften ofte betaler for andre tjenester som i utgangspunktet ligger innbakt i prisen fra operatøren, slik som kostnader til Nummeropplysningen 1881. Ansatte i bedrifter som har Mobilt Bedriftsnett fra Telenor kan bruke 1881 appen gratis, men velger å ringe i stedet. Da  påløper det store kostnader, som bedriften ofte tar regningen for. Også dette kan vi også sette opp en mobil policy for.

Utland som aktuell policy
Nå er som kjent mobilbruk i EU-land inkludert i alle norske abonnement. Likevel har bedrifter høye utenlandskostnader. Med riktig policy, kan virksomheter gi ansatte ulike beløpsgrenser utfra hvilken type jobb de har. Med dette sikrer man at ikke all utenlandsbruk på ferier dekkes av jobben.

Skaff deg riktig mobilpolicy
Vi jobber daglig med å rådgi kunde våre om smarte og gode policyer.  Send en mail til support@mytos.no så hjelper vi deg også!