2 enkle tips for å unngå høye mobilkostnader etter ferien

Sommer og ferie betyr utenlandsreiser, utvidet bruk av mobilen som betalingsmiddel og høyere forbruk av datamengde. Dette fører ofte til at bedrifter får skyhøye mobilregninger etter de ansattes ferier. Her er to superenkle tips til hva du som arbeidsgiver kan gjøre for å unngå denne ”smellen”:

Tips # 1 | Gi de ansatte en påminnelse før ferien

Sørg for å minne alle ansatte på virksomhetens mobilbrukpolicy. Vær tydelig på hva som blir dekket av bedriften, og hva de ansatte må dekke selv. Da blir det ingen overraskelser når ferien er over.

Husk at alle kan surfe, ringe eller sende sms til samme pris som hjemme når de reiser innenfor EU/EØS. Men det er annerledes dersom man skal reise utenfor disse grensene. Vanlig policy er at dette skal dekkes av den ansatte:

  • Dataforbruk utover den ansattes avtalefestede datamengde
  • Samtaler, sms og dataforbruk utenfor EU/EØS land
  • Innholdstjenester som spill, lydbøker, parkering og kinobilletter

Tips # 2: Følg opp forbruket etter ferien

Etter ferien er det viktig å følge opp mobilbrukpolicy, og sørge for at de ansatte betaler sin del av forbruket. Er du kunde av Mytos gjøres dette som vanlig automatisk.

Har dere ikke satt opp en mobilbrukpolicy for selskapet ennå, får du et bonustips:
Spør oss om råd og sørg for å være bedre rustet til neste ferie.

God sommer!

Hva er mobilbrukpolicy?

Snakk med en rådgiver om mobilbrukpolicy